Οι γενικοί στόχοι του μαθήματος αφορούν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης σε σχέση με σημαντικά θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα του σχεδιασμού (planning).
Η σκοπιμότητα του μαθήματος είναι η παροχή των απαραίτητων εισαγωγικών θεωρητικών γνώσεων, σε σχέση με πρακτικά ζητήματα, για τους τομείς της Πολεοδομίας και Χωροταξίας, που αποτελούν τις δυο (από τις τρεις) βασικές συνιστώσες του Τμήματος.
Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες
Γνώσεις
Απόκτηση γενικών και εξειδικευμένων γνώσεων για τις κλασσικές και νεότερες θεωρίες που αφορούν το χώρο, την παραγωγή και το σχεδιασμό του.
Δεξιότητες
Απόκτηση της δυνατότητας για κριτική κατανόηση των θεωριών και των σχετικών με αυτές εννοιών
Ικανότητες
Ικανότητα ανάλυσης των θεωρητικών κειμένων και προτάσεων και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή τους στο χώρο.
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος) το μάθημα συνεισφέρει στην απόκτηση των ακόλουθων:
Οι παραπάνω γνώσεις αποκτούνται από τη συμμετοχή στις διαλέξεις- οι οποίες ευνοούν την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών- και τη συζήτηση στο μάθημα (ικανότητες 3,4,5) και την εκπόνηση της ατομικής επιστημονικής εργασίας (ικανότητες 1,2,4,5).
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά την παρουσίαση, επεξήγηση και κριτική θεώρηση των θεωριών για το σχεδιασμό όπως έχουν διατυπωθεί από τους θεωρητικούς της πολεοδομίας και χωροταξίας ή όπως έχουν εφαρμοστεί και εφαρμόζονται μέσα από τις πολιτικές για το χώρο. Πρόκειται για ένα ζήτημα ιδιαίτερα επίκαιρο, διότι σε διεθνές επίπεδο βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου η θεωρία ‘επιστρέφει’ σε στενή σύνδεση με την εφαρμογή, μετά από αρκετό διάστημα έντονης κυριαρχίας της πρακτικής.
Το μάθημα ασχολείται με τα εξής ζητήματα:
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Εργασίες | 50% |
Γενική συμμετοχή | 10% |
Γραπτή εξέταση | 40% |
Οι 3 εργασίες είναι διαφορετικού τύπου (ανάλυση κειμένου από τριμελείς ομάδες, υπεράσπιση διλημμάτων από διμελείς ομάδες, ατομική ανάλυση κιν/κής ταινίας) για να καλύψουν την ποικιλία τόσο των μαθησιακών αποτελεσμάτων όσο και των σύγχρονων ζητημάτων και των εννοιών που αφορούν στις θεωρίες σχεδιασμού. Η εκπόνηση των εργασιών παρακολουθείται από τους διδάσκοντες και προϋποθέτει την ανάλυση και σύνθεση θεωρητικών κειμένων και την κριτική αξιολόγηση των εξεταζόμενων θεωριών, με βάση την εξειδικευμένη γνώση που έχουν αποκτήσει οι φοιτητές συμμετέχοντας στο μάθημα. Μέσα από τις διορθώσεις της εργασίας και την τελική παρουσίαση, αλλά και από τη γενική συμμετοχή του φοιτητή στις διαλέξεις, οι διδάσκοντες είναι σε θέση να αξιολογήσουν την επίδοσή τους στους παραπάνω επιμέρους μαθησιακούς στόχους
Το σύστημα αξιολόγησης είναι επαρκές, σαφές και εν γνώσει των φοιτητών, εφόσον αναλύεται στο περίγραμμα του μαθήματος που διανέμεται στο πρώτο μάθημα και αναρτάται στο eclass.
Όλα τα μαθήματα περιλαμβάνουν διαδικασία αξιολόγησης των διδασκόντων, της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εξεταστικής διαδικασίας από τους φοιτητές. Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται ανώνυμα και ηλεκτρονικά με ευθύνη της Γραμματείας και υπάρχει απόλυτη διαφάνεια.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr