Το μάθημα συμβάλλει στην εξοικείωση των φοιτητών με τις έννοιες, μεθόδους και τεχνικές που συνδέονται με την διάγνωση και ανάπτυξη του ύπαιθρου χώρου, στις κλίμακες των Κοινοτήτων, Δήμων και εδαφικών περιοχών (territories) με βάση τις ιδιαιτερότητες και τους δυνητικούς εδαφικούς πόρους που αυτές διαθέτουν. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που προσφέρει το μάθημα στοχεύουν να εξασφαλίσουν στους φοιτητές την ικανότητα να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία διάγνωσης και ανάδειξης εδαφικών πόρων ενσωματώνοντας ειδικές τεχνικές και εξειδικευμένα εργαλεία υψηλής τεχνολογίας που ανέπτυξε το Εργαστήριο Αγροτικού Χώρου (ΕΑΧ).
Γνώσεις
Κατανόηση της έννοιας και των λειτουργιών του ύπαιθρου χώρου
Να αντιλαμβάνονται την ύπαιθρο ως ένα σύνολο διακριτών περιοχών με διαφοροποιημένες δυνατότητες εξέλιξης ανάλογα με τους πόρους τους
Να διακρίνουν τα βασικά και ιδιαίτερα στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στο χωροταξικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό στις μικρές κλίμακες,
Εμπέδωση της έννοιας της εδαφικής περιοχής και του προτύπου εδαφικής ανάπτυξης
Μεθοδολογία ένταξης του ιδιότυπου εδαφικού πόρου και της εδαφικής διακυβέρνησης στον χωρικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό
Δεξιότητες
χρήση τεχνικών διαδραστικών εργαλείων απεικόνισης χώρου για την υποστήριξη των μεθόδων αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και ποσοτικών-ποιοτικών πληροφοριών,
εφαρμογή μεθοδολογίας εντοπισμού, ανάδειξης και αξιοποίησης των πόρων,
χρήση και εφαρμογή νέων μεθόδων και εργαλείων συμμετοχής (διαβούλευση), συνεργασίας και συντονισμού των δρώντων (άτομα, ομάδες, φορείς / τοπική διακυβέρνηση)
Ικανότητες
επίλυση προβλημάτων που εμφανίζονται κατά την εφαρμογή του νέου προτύπου εδαφικής ανάπτυξης για την ύπαιθρο,
υποστήριξη συμμετοχικών διαδικασιών (διαβουλεύσεις, στόχους και δράσεις, συμβολή στη λήψη αποφάσεων.
εντοπισμό και ανάδειξη ιδιότυπων πόρων μέσω της γνώσης και εφαρμογής της σχετικής ολοκληρωμένης μεθοδολογίας,
εκπόνηση ολοκληρωμένων σχεδίων αξιοποίησης των εδαφικών πόρων μιας περιοχής.
1ο μάθημα
2ο μάθημα
3ο μάθημα
4ο μάθημα
5ο μάθημα
6ο μάθημα
7ο μάθημα
8ο μάθημα
9ο μάθημα
10ο μάθημα
11ο μάθημα
12ο μάθημα
13ο μάθημα
Κριτήριο αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Γραπτή εξέταση | 65% |
Πρόοδος | 10% |
ομαδική εργασία | 25% |
Ομαδική εργασία:
Ικανότητα εκπόνησης ομαδικής εργασίας για να εξασκηθούν οι φοιτητές στη διαχείριση και σύνθεση πληροφοριών από πολλαπλές πηγές και με διεπιστημονικό τρόπο καθώς και στο συντονισμό πολυεταιρικών σχημάτων αναπτύσσοντας κριτική σκέψη.
Με την εργασία αξιολογούνται ο βαθμός εμπέδωσης της ικανότητας διάκρισης και ερμηνείας των προβλημάτων που συναντούν, προτάσεων και σχεδιασμού δράσεων. Επίσης, οι συνθετικές ικανότητες μέσα από την ενασχόλησή τους με τη σύνθεση ολοκληρωμένων προτάσεων βασισμένων στην χωρική ανάλυση της μικρής κλίμακας, στην οργάνωση των διαβουλεύσεων και στη συνεργασία και στον συντονισμό των εμπλεκόμενων δρώντων.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr