Πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος είναι να προσφέρει στους φοιτητές ένα συγκεκριμένο πλαίσιο κατανόησης της σημασίας των ποιοτικών τομέων, όπως ο τουρισμός και ο πολιτισμός στην ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητας μιας γεωγραφικής περιοχής. Παράλληλα στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη άποψη για το καθεστώς ζήτησης και προσφοράς στον τουρισμό και πολιτισμό μέσα από τη χρήση και την ανάλυση παραδειγμάτων και πρακτικών. Επίσης, θα είναι σε θέση να γνωρίζουν σε ικανοποιητικό βαθμό θέματα που σχετίζονται με τις ιδιαιτερότητες των τουριστικών-πολιτιστικών αγαθών αλλά και το πώς διαμορφώνονται οι εκτιμήσεις τάσεων, πώς οργανώνονται οι τουριστικές και πολιτιστικές υπηρεσίες και τι ρόλο διαδραματίζουν διαδικασίες όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός και το μάρκετινγκ στην υποστήριξη των τουριστικών και πολιτιστικών προορισμών.
Το μάθημα έχει ως αφετηρία τον προσδιορισμό και την κατανόηση της τουριστικής – πολιτιστικής ζήτησης και προσφοράς επικεντρώνοντας στις βασικές οικονομικές θεωρίες. Στη συνέχεια αναπτύσσονται ζητήματα που αφορούν στην οργάνωση των τουριστικών και πολιτιστικών επιχειρήσεων, ενώ παρουσιάζονται και θέματα που αφορούν στις οικονομικές επιδράσεις του τουρισμού και πολιτισμού στην εθνική οικονομία. Στόχος είναι η κατανόηση των χαρακτηριστικών του τουρισμού και του πολιτισμού ως συντελεστών ανάπτυξης τόσο σε μικροοικονομικό όσο και μακροοικονομικό επίπεδο. Βασικές ενότητες είναι οι ακόλουθες:
1. Ανάπτυξη οικονομικών θεωριών ζήτησης και προσφοράς τουριστικών και πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών
2. Ελαστικότητες τουριστικής – πολιτιστικής ζήτησης
3. Προσδιορισμός Τουριστικών – πολιτιστικών προϊόντων
4. Τυπολογίες στον τουρισμό και ιδιαιτερότητες του πολιτιστικού αγαθού
5. Οργάνωση και διοίκηση τουριστικών – πολιτιστικών επιχειρήσεων και ενδιάμεσων κυκλωμάτων
6. Τουρισμός – πολιτισμός και επιδράσεις στην εθνική οικονομία
7. Τουριστικές –πολιτιστικές επενδύσεις
8. Μετρήσεις επιδράσεων του τουρισμού και του πολιτισμού
9. Η εξέλιξη του κλάδου του τουρισμού και του πολιτισμού στην ελληνική οικονομία
10. Μελέτες περίπτωσης (case studies)
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr