Πρωταρχικός στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει στους φοιτητές/ φοιτήτριες την κατάλληλη γνώση σχετικά με την λογική διαδρομή της επιστημονικής έρευνας καθώς και την επιλογή κατάλληλων μεθόδων – εργαλείων για την ανάλυση των φαινομένων που καλούνται να εξεταστούν. Κατά συνέπεια, ο δεύτερος στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές / τις φοιτήτριες στις μεθόδους ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας (‘Quantitative / Qualitative Research’) ώστε να είναι σε θέση:
Οι εξειδικευμένες αυτές γνώσεις δίνουν στους φοιτητές την ευκαιρία τόσο να σχεδιάζουν και να υλοποιούν μια ερευνητική δραστηριότητα όσο και να αποκτούν κριτική σκέψη, απαραίτητη για την επίλυση συνθετικών ζητημάτων και προβλημάτων.
Με το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές / φοιτήτριες:
Η διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας βασίζεται σε μια λογική διαδρομή καθώς και στην επιλογή των καταλλήλων μεθόδων και εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, η διεξαγωγή ερευνών που επικεντρώνονται σε εξειδικευμένα ζητήματα (όπως οι δυνατότητες βιώσιμης εδαφικής ανάπτυξης, η ανάπτυξη δημιουργικών και ευφυιών πόλεων, η διαμόρφωση νέων συστημάτων οικονομικών σχέσεων, ροών και λειτουργιών, η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομίας κ.ά.) απαιτεί την κατανόηση και εξοικείωση με κατάλληλες και προσαρμοσμένες Μεθόδους Έρευνας. Κατά συνέπεια, το μάθημα περιλαμβάνει τα παρακάτω:
Το μάθημα αξιολογείται μέσω: (α) γραπτής εργασίας σε ποσοστό 50%, (β) προφορικής εξέτασης σε ποσοστό 30% και (γ) εργαστηριακών εργασιών σε ποσοστό 20%.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr