Tο μάθημα έχει ως σκοπό να βοηθήσει τους φοιτητές/τις φοιτήτριες ώστε να αξιολογήσουν και να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα που σχετίζονται με την επιβίωση και την κερδοφορία της επιχείρησης.
Επιπλέον επιδιώκει τόσο την θεωρητική κατανόηση των σχετιζόμενων με τη Στρατηγική Διοίκηση εννοιών όσο και την πρακτική εφαρμογή αυτών, μέσω της εξέτασης πραγματικών περιπτώσεων από την εγχώρια και διεθνή πραγματικότητα.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/φοιτήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να:
1η Διάλεξη: Εισαγωγή στη στρατηγική. Ανασκόπηση της ύλης και της δομής του μαθήματος. Παρουσίαση της εργασίας του μαθήματος καθώς και μεθοδολογίας αναζήτησης πηγών.
2η Διάλεξη: Στρατηγική ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος: ανάλυση του μάκρο (PEST-DG) και μίκρο περιβάλλοντος (5 δυνάμεις του Porter) της επιχείρησης (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
3η Διάλεξη: Στρατηγική ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης: Θεωρία των πόρων-ικανοτήτων, θεμελιώδεις-μοναδικές ικανότητες, οι πόροι και οι ικανότητες ως βάση διαμόρφωσης στρατηγικής, Αλυσίδα αξίας της επιχείρησης (Value chain). SWOT Analysis (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
4η Διάλεξη: Εταιρική αποστολή, όραμα, στρατηγικοί στόχοι, θεωρήσεις της στρατηγικής. (ανάλυση μελέτης περίπτωσης)
5η Διάλεξη: Επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξης: σταθερότητας, ανάπτυξης, διάσωσης-αναστροφής (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
6η Διάλεξη: Στρατηγικές επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος: ηγεσίας κόστους, διαφοροποίησης, εστίασης (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
7η Διάλεξη: Στρατηγικές διεθνοποίησης της εταιρίας: κίνητρα οφέλη επιλογές, συμμαχίες, κοινοπραξίες, εξαγορές, εξαγωγές, θεωρίες ολιγοπωλιακής αντίδρασης, θεωρία εκλεκτικού παραδείγματος (Dunning) (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
8η Διάλεξη: Τρόποι υλοποίησης στρατηγικής: Εξαγορές, Συγχωνεύσεις και Στρατηγικές Συμμαχίες: Ανάλυση, λήψη απόφασης και εξασφάλιση επιτυχίας στρατηγικής ανάπτυξης μέσω των εξαγορών, συγχωνεύσεων και στρατηγικών συμμαχιών (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
9η Διάλεξη: Η τεχνολογική στρατηγική, σε εσωτερικό κι εξωτερικό επίπεδο .
10η Διάλεξη: Αξιολόγηση και επιλογή στρατηγικής: το μοντέλο του Rumlet, ανάλυση αποδεκτότητας, ανάλυση εφικτότητας, ανάλυση ισόρροπης στοχοθεσίας (balanced scorecards). Υλοποίηση στρατηγικής (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
11η Διάλεξη: Τεχνικές χαρτοφυλακίου για λήψη στρατηγικών αποφάσεων: καμπύλη εμπειρίας, μήτρα BCG, μήτρα GE, μήτρα εξέλιξης προϊόντος/ αγοράς του Hofer, μήτρα του κύκλου ζωής, κύβος χαρτοφυλακίου, κύβος ρίσκου (ανάλυση μελέτης περίπτωσης).
12η Διάλεξη: Παρουσιάσεις ομαδικών εργασιών.
13η Διάλεξη: Παρουσιάσεις ομαδικών εργασιών.
Η εξέταση του μαθήματος περιλαμβάνει εννέα μικρές ατομικές εργασίες (σε ποσοστό 45%) και μία ομαδική εργασία (σε ποσοστό 55%). Συγκεκριμένα:
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr