Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να θέσουν σε εφαρμογή τις γνώσεις τους καθώς και να αποκτήσουν νέες στη διάρκεια της ανάπτυξης ενός πραγματικού επιχειρηματικού σχεδίου. Για το σκοπό αυτό στην πρώτη φάση του μαθήματος οι φοιτητές θα συγκροτούν επιχειρηματικές ομάδες και θα επιλέγουν μια επιχειρηματική ιδέα, την οποία στη συνέχεια θα αναπτύσσουν.
Τα κύρια αντικείμενα που θα αναπτύσσονται στο μάθημα θα είναι:
1. Χαρακτηριστικά της καινοτόμου επιχειρηματικότητας
2. Συγκρότηση επιχειρηματικής ομάδας
3. Επιλογή και ανάπτυξη επιχειρηματικού μοντέλου
4. Χωροθέτηση καινοτόμων επιχειρήσεων
5. Ανάπτυξη νέας επιχείρησης (proof of concept, traction, σενάρια μεγέθυνσης)
6. Στρατηγικές επιχείρησης και συνεργασίες
7. Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντος και τεχνολογίας
8. Στρατηγική marketing
9. Οικονομικές προβλέψεις, λογιστικές καταστάσεις
10. Στρατηγική χρηματοδότησης
11. Παρουσίαση επιχειρηματικού εγχειρήματος
Οι εργασίες (projects) των ομάδων των φοιτητών θα αφορούν είτε στην αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων, είτε στην ανάπτυξη σχεδίων για την αξιοποίηση φυσικών, πολιτισμικών και περιβαλλοντικών πόρων, στην ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών ιδεών σε κλάδους όπως ο αγρο-βιομηχανικός, ο τουρισμός, οι υπηρεσίες εμπειρίας κ.λπ.
Στη διάρκεια του εξαμήνου θα αναπτύσσονται εξειδικευμένα ζητήματα επιχειρηματικότητας και διαχείρισης καινοτομίας, με άμεση εφαρμογή στο έργο των επιχειρηματικών ομάδων. Στη διάρκεια του μαθήματος οι ομάδες θα υποστηρίζονται από έμπειρους coaches και θα έρχονται σε επαφή με μέντορες από το δίκτυο της ΜΟΚΕ. To 50% του μαθήματος θα διεξάγεται σε μορφή στούντιο, στο εργαστήριο της ΜΟΚΕ. Επίσης θα συμμετέχουν σε δράσεις νέας επιχειρηματικότητας (Open Coffee, Start-up Weekend κ.λπ.).
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr