Η σκοπιμότητα του μαθήματος είναι η εμβάθυνση σε θεωρητικά θέματα, και η επιδίωξη πληρότητας στην κάλυψη των θεωριών σε στενή σύνδεση με ζητήματα της πράξης που αφορούν στην οργάνωση του χώρου.
Οι φοιτητές κατανοούν την σχετική θέση και επάρκεια των προσεγγίσεων, μεθόδων και τεχνικών που αφορούν στην ανάλυση και τον προγραμματισμό της παραγωγής του χώρου, και ειδικότερα του χώρου που κυρίως ενδιαφέρει την πολεοδομία και τη χωροταξία, μέσα όμως στο πλαίσιο του (εκάστοτε συγκεκριμένου) κοινωνικο-χωρικού σχηματισμού και της ιστορικής του εξέλιξης. Μπορούν να αξιολογήσουν και συγκεκριμένα παραδείγματα λειτουργίας του πραγματικού χώρου και συγκεκριμένα παραδείγματα προσπάθειας εφαρμογής συγκεκριμένων προγραμμάτων και σχεδίων.
|
Οι βασικοί άξονες του μαθήματος αφορούν στις τυπολογίες των θεωριών του χώρου και του σχεδιασμού.
Εξετάζεται η έννοια του χώρου, το ζήτημα της παραγωγής του χώρου και, ιδιαίτερα, η εξέλιξη των σχολών πολεοδομικού σχεδιασμού, όπως ο καθολικός σχεδιασμός, ο συνηγορικός σχεδιασμός συναφείς τάσεις κοινωνικής ευαισθησίας, όπως ο σχεδιασμός δικαιοσύνης (equity), οι κριτικές/ ριζοσπαστικές θεωρίες, η θεωρία συστημάτων και ο δομισμός, το ζήτημα της ταυτότητας του τόπου στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και των πολυπολιτισμικών κοινωνιών, το ζήτημα των ηθικών αξιών, η σημειωτική διάσταση, και το ζήτημα της πολυπλοκότητας και του χάους.
– 10 % : Συμμετοχή στο μάθημα
– 35 % : Ατομική εργασία (δοκίμιο) που αφορά σε θέμα που επιλέγει ο φοιτητής/φοιτήτρια και αφορά σε 3 μαθήματα.
– 55 % : Ατομική εργασία (δοκίμιο), σε θέμα που επιλέγει ο φοιτητής (στο μάθημα δίνονται ενδεικτικά θέματα). Η παρουσίαση της εργασίας καλύπτει το 15% της συνολικής βαθμολογίας του μαθήματος.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr