• elΕλληνικα
  • >Συντομεύσεις ΠΘ
    • Τηλεφωνικός κατάλογος
    • Σύνδεση ηλ. γραμματείας (VPN)
    • Σύνδεση Webmail
    • Σύνδεση e-class
    • Βιβλιοθήκη
  • >Συντομεύσεις ΤΜΧΠΠΑ
    • Πρωτοετείς
    • Διαχείριση αιθουσών
    • ΠΠΣ Ωρολόγιο πρόγραμμα
    • Υποστήριξη – Κατάλογος Υπηρεσιών
ΤμΜΧΠΠΑ-ΠΘΤμΜΧΠΠΑ-ΠΘΤμΜΧΠΠΑ-ΠΘΤμΜΧΠΠΑ-ΠΘ
Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Πολυτεχνική Σχολή
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Αρχική
  • Το Τμήμα
    • Φυσιογνωμία
      • Το Τμήμα και ο χώρος του
      • Διοικητική δομή
      • Σχέσεις του Τμήματος
    • Διασφάλιση Ποιότητας – Αξιολόγηση
    • Επαγγελματική Κατοχύρωση
      • Γνώμες Αποφοίτων
    • Κτηριακές εγκαταστάσεις
  • Σπουδές
    • Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
      • Παρουσίαση
      • Μαθήματα
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Διεθνής Κινητικότητα (erasmus)
      • Πρακτική Άσκηση
      • Aπόκτηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Eπάρκειας
    • Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
      • ΠΜΣ-Αστικές Αναπλάσεις, Αστική Ανάπτυξη και Αγορά Ακινήτων (ΠΜΣ-6Α)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • ΠΜΣ-Εφαρμοσμένη Γεωπληροφορική [ΠΜΣ-ΕΓΠ]]
        • Παρουσίαση
      • ΠΜΣ-Εφαρμοσμένη Χωροταξία-Πολεοδομία [ΠΜΣ-ΕΧΠ]
        • Παρουσίαση
      • ΔΠΜΣ-Βιώσιμη Διαχείριση Περιβαλλοντικών Αλλαγών και Κυκλική Οικονομία [ΔΠΜΣ-ΒιΔιΠΑΚΟ]
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • ΔΠΜΣ – Διαχείριση Έργων, Συγκοινωνιακός & Χωρικός Σχεδιασμός (ΔΠΜΣ-ΔΙΕΡΓ)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • ΔΠΜΣ-Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα (ΔΠΜΣ-ΣΔΑ)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
      • ΔΠΜΣ – Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού & Πολιτισμού (ΔΠΜΣ-ΣΑΤΠ)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Παλαιότερα Πρόγραμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών..
    • Διδακτορικές σπουδές
      • Παρουσίαση
    • Μεταδιδακτορική Έρευνα
      • Παρουσίαση
    • Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης
      • Πρόγραμμα κατάρτισης “Επιχειρηματικό Σχέδιο” (Business Plan)
      • Πρόγραμμα κατάρτισης “Χειρισμός UAVs, Επεξεργασία & Φωτοερμηνεία ψηφιακών εικόνων από λήψεις UAVs” (Drone Pro)
  • Έρευνα
    • Εργαστήρια
      • Αγροτικού Χώρου
      • Αναπτυξιακής Πολιτικής
      • Αξιολόγησης Πολιτικών και Προγραμμάτων Ανάπτυξης
      • Γεωγραφικών Ερευνών και Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού [GREENPLAN]
      • Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων [ΕΔΚΑ]
      • Εφαρμογών Πληροφορικής στο Σχεδιασμό του Χώρου
      • Μορφολογίας Αστικού Χώρου
      • Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού [ΕΠεΧΣ]
      • Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας και Πολιτικής [ΕΤουΣΕΠ]
      • Υποδομών, Τεχνολογικής Πολιτικής και Ανάπτυξης [ΕΥΤεΠοΑ]
      • Χωρικής Ανάλυσης, Γεωγρ. Πληροφοριακών Συστημάτων και Θεματικής Χαρτογραφίας [ΕΓΕΩΠΛΗ]
      • Χωροταξικού και Πολεοδομικού Σχεδιασμού [ΕΧ&ΠΣ)
    • Ερευνητικά Κέντρα
      • Πληροφοριακών Συστημάτων [ΚεΠΣ]
      • Ανάπτυξης Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης [ΚΑΝΑΕ]
    • Εκδόσεις
      • Τα νέα της Χωροταξίας (Newsletter)
      • Σειρά ερευνητικών εργασιών
      • Πρακτικά συνεδρίων ΤμΜΧΠΠΑ
      • Επιστημονικό περιοδικό “Αειχώρος”
      • Αποθετήριο διπλωματικών εργασίων
  • Προσωπικό
    • Μέλη ΔΕΠ
    • Ερευνητικό και Τεχνικό Προσωπικό
    • Εξωτερικοί Διδάσκοντες
    • Εντεταλμένοι Διδασκαλίας
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Ανακοινώσεις
    • Γραμματεία/Διοικητικά
      • Φοιτητική πρόνοια
    • Προγράμματα Σπουδών
      • Ανακοινώσεις Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ)
        • Πρωτοετείς
      • Ανακοινώσεις Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)
        • Προκηρύξεις Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών
      • Ανακοινώσεις Διδακτορικών/Μεταδιδακτορικών Σπουδών
        • Προκηρύξεις Διδακτορικών Σπουδών
        • Προκηρύξεις Μετά-διδακτορικής έρευνας
      • Προγράμματα Κατάρτισης (δια βίου)
        • Προκηρύξεις Προγραμμάτων Kατάρτισης
    • Εκδηλώσεις
    • Ακαδημαϊκά Νέα
    • Προκηρύξεις θέσεων εργασίας
  • Υποστήριξη
    • Πρακτικές Πληροφορίες ΠΘ
    • Γραμματεία-Εξυπηρέτηση κοινού
      • Πρωτοετείς
    • Κατάλογος υπηρεσιών
      • Κέντρο Πληροφοριακών Συστημάτων-ΚεΠΣ (ΤΜΧΠΠΑ-ΠΘ)
      • Αναγνωστήριο (ΤΜΧΠΠΑ-ΠΘ)
      • Επιλεγμένες ηλ. υπηρεσίες
        • Ηλεκτρονική Γραμματεία [έκδοση Unitron]
        • Διαχείριση αιθουσών (ΤμΜΧΠΠΑ-ΠΘ)
    • Διεθνής Κινητικότητα (erasmus)
    • Πρακτική Άσκηση
    • Αρχεία (έντυπα)
    • login
  • Επικοινωνία

Το Τμήμα – Πολιτικές | Διασφάλιση Ποιότητας | Αξιολόγηση

  • Πολιτική Διασφάλισης ποιότητας - ΠΠΣ
  • Πολιτική κατά του εκφοβισμού - ΤμΜΧΠΠΑ
  • Εσωτερική αξιολόγηση
  • Εξωτερική αξιολόγηση

Πολιτική διασφάλισης ποιότητας Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών

Το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΠΣ) του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤμΜΧΠΠΑ) της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έχει ως κεντρική επιδίωξη την παροχή στους φοιτητές και τις φοιτήτριες των κατάλληλων επιστημονικών γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που θα λειτουργήσουν ως εφόδια για την προσωπική τους επιστημονική ανάπτυξη και μελλοντική τους επαγγελματική σταδιοδρομία στο αντικείμενό τους. Επιμέρους στόχο του ΠΠΣ του Τμήματος αποτελεί η επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων που υπεισέρχονται στον τίτλο που απονέμεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών.

Παράλληλα, στοχεύει στην προαγωγή γνώσης και εξειδίκευσης, με κανόνες δεοντολογίας, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της κοινωνίας, στη διαμόρφωση ενός ελεύθερου ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, στην διεξαγωγή έρευνας υψηλού επιπέδου, στη διασφάλιση εχεγγύων ότι το διδακτικό προσωπικό έχει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο για διδασκαλία και έρευνα, στη διαμόρφωση κουλτούρας συνεργασιών με εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής. Αποτελεί στρατηγικό στόχο η αναγνώριση και η ελκυστικότητα του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών μέσα στην επόμενη δεκαετία σε εθνικό επίπεδο, καθώς και διεθνής αποδοχή του επιτελούμενου ερευνητικού του έργου. Το ΤΜΧΠΠΑ θεωρεί κεντρικό σημείο της πολιτικής του την ανάγκη διαμόρφωσης στάσεων, ανάπτυξης ιδεών, κουλτούρας και πολιτικής Διασφάλισης ποιότητας (ΔΠ) στο Τμήμα. Η ΔΠ εγγυάται την ασφαλή πορεία για τον προσδιορισμό, αλλά και την επίτευξη των οραμάτων, των επιδιώξεων, των στόχων και της πολιτικής του Τμήματος. Η οικονομική κρίση κάνει το κόστος της ανώτατης εκπαίδευσης αβάστακτο, οι φοιτητές αυξάνονται, το προσωπικό μειώνεται, ωστόσο, κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη το ΤΜΧΠΠΑ μέσω του Π.Θ. λογοδοτεί στην κοινωνία, η οποία απαιτεί να γνωρίζει όλους τους ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες που καθορίζουν την ταυτότητά του. Μέσω της ΔΠ το Τμήμα ικανοποιεί τις προσδοκίες και τους στόχους του, αλλά και τον κοινωνικό του ρόλο, καθώς και τις ανάγκες της κοινωνίας. Η Διασφάλισης Ποιότητας του Τμήματος, έχει σκοπό την ανάπτυξη κουλτούρας διαρκούς αναβάθμισης της ποιότητας στην ακαδημαϊκή κοινότητα ώστε να μπορεί να εκπληρώνει τους στόχους της, μέσω της εκπαίδευσης, της αριστείας, της προαγωγής της γνώσης, και της καινοτομίας στην έρευνα. Αποτελεί δέσμευση για διαδικασίες βελτίωσης και άμιλλας, παρά για ανταγωνισμό, για διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε λήψεις αποφάσεων και θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή του. Ακολουθεί τις «Αρχές και κατευθυντήριες οδηγίες για την Διασφάλιση της Ποιότητας στον Ευρωπαϊκό Χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης», σύμφωνα με τη διακήρυξη της Ευρωπαϊκή Ένωση για την Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ENQA), 2009, Ελσίνκι, http://www.adip.gr/data1/ESG-2Greek.pdf.

Η ΔΠ είναι ο ευγενέστερος δρόμος για παρακίνηση, προσπάθεια και διαρκή βελτίωση. Στο Τμήμα δεν επιδιώκεται απλά διδασκαλία, μάθηση, έρευνα, και υπηρεσίες στην κοινωνία. Επιδιώκεται η ποιότητα σε διδασκαλία, μάθηση, έρευνα και υπηρεσίες στην κοινωνία. Καλές διαδικασίες ΔΠ είναι δείκτης εσωτερικής δημοκρατίας. Οι διαδικασίες αυτές είναι διαρκείς. Η διασφάλιση ποιότητας μέσω της ορθής αποτίμησης του έργου του Τμήματος οδηγεί στη διαμόρφωση τεκμηριωμένων εισηγήσεων για τη λήψη μέτρων, για ίδρυση ή βελτίωση των θεσμών και για τη διαμόρφωση κατευθύνσεων και στρατηγικών ποιοτικής βελτίωσης της εκπαιδευτικής, ερευνητικής και διοικητικής λειτουργίας. Ένα μέρος των διαδικασιών
διασφάλισης ποιότητας είναι και η αξιολόγησης. Μέσω της αξιολόγησης, το Τμήμα θεμελιώνει άποψη για την ποιότητα του επιτελούμενου έργου με βάση ακαδημαϊκά και αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες γενικής αποδοχής.

Η συστηματική εφαρμογή ενεργειών διασφάλισης ποιότητας παρέχουν την εγγύηση ότι το ΠΠΣ είναι ισόρροπα σχεδιασμένο και υλοποιείται ανταποκρινόμενο στους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που έχουν τεθεί. Η παραπάνω διαδικασία βρίσκεται κάτω από διαρκή παρακολούθηση και περιοδική επικαιροποίηση με στόχο την διασφάλιση της παραπάνω ποιότητας του ΠΠΣ.

Για την επίτευξη της διαδικασίας διασφάλισης ποιότητας, το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης δεσμεύεται να λειτουργήσει με γνώμονα τους παρακάτω κεντρικούς και επί μέρους εννέα (9) στόχους:

α) την καταλληλότητα της δομής και της οργάνωσης του προγράμματος σπουδών
Η δομή του ΠΠΣ βασίζεται στην εμπειρία από την πολύχρονη επιτυχημένη λειτουργία του Τμήματος και υπόκειται σε συνεχείς βελτιώσεις και επικαιροποιήσεις. Η βασική φιλοσοφία πίσω από το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος είναι η εμπέδωση βασικών γνώσεων και τεχνικών του αντικειμένου με ισχυρό εργαστηριακό χαρακτήρα στα πρώτα έτη σπουδών και στη συνέχεια η συνθετική λειτουργία σε μαθήματα εξειδίκευσης λίγο πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος.

β) την επιδίωξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων και προσόντων σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης
Τα μαθησιακά αποτελέσματα του ΠΠΣ του Τμήματος περιλαμβάνουν τα αντικείμενα που θεραπεύονται από το Τμήμα πλαισιωμένα από ένα ισχυρό υπόβαθρο στα ζητήματα χωρικού σχεδιασμού σε πιο οικείες κλίμακες, όπως η αρχιτεκτονική και η αστική σύνθεση, αλλά και ζητήματα περιβάλλοντος και κοινωνικής ανάπτυξης. Τα παραπάνω εμπεδώνονται μέσα από μαθήματα με εργαστηριακό χαρακτήρα όπου οι φοιτητές τελειοποιούν τις ικανότητες και τις γνώσεις τους αντιμετωπίζοντας πρακτικά και σύνθετα προβλήματα εξασκώντας παράλληλα την κριτική τους προσέγγιση.
Τα μαθήματα επιλογής περιλαμβάνουν θέματα αιχμής των οποίων η ύλη συχνά αποτελεί αντικείμενο μεταπτυχιακών μαθημάτων άλλων ελληνικών και Ευρωπαϊκών προγραμμάτων σπουδών. Αυτές οι γνώσεις αιχμής ενσωματώνονται στο ΠΠΣ του Τμήματος προσφέροντας στους φοιτητές εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης σύνθετων προβλημάτων, πολλά από τα οποία καλύπτουν περισσότερα του ενός γνωστικά αντικείμενα.

γ) την προώθηση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του διδακτικού έργου
Η ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διδακτικού έργου υποστηρίζεται από δομές όπως το πρόγραμμα σπουδών, τα περιγράμματα και τα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε μαθήματος, από πλατφόρμες e-learning για επέκταση των δυνατοτήτων επικοινωνίας και μεταφοράς γνώσης αλλά και από μηχανισμούς ανάδρασης ώστε να εντοπίζονται δυσλειτουργίες και περιοχές όπου απαιτείται περαιτέρω εστίαση. Η ανάδραση επιτυγχάνεται τόσο με την αξιολόγηση των μαθημάτων από τους φοιτητές όσο και από την παρακολούθηση συγκεκριμένων δεικτών από τη Συνέλευση του Τμήματος. Οι δείκτες αυτοί
έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα υποχρεωτικά μαθήματα και μικρότερη στα επιλογής και είναι οι ακόλουθοι:

  • το ποσοστό επιτυχίας στο συγκεκριμένο μάθημα
  • το ποσοστό συμμετοχής στην εξέταση του μαθήματος
  • ο μέσος όρος βαθμολογίας των επιτυχόντων.

Παρακολουθούνται επίσης δείκτες όπως η κατανομή των μαθημάτων στα οποία έχουν αποτύχει οι φοιτητές κάθε έτους ώστε να υπάρχει μια εκτίμηση για το χρόνο αποφοίτησης, ο αριθμός των μαθημάτων που επιτυγχάνει κάθε φοιτητής ανά εξάμηνο και η εξέλιξη του μέσου όρου βαθμολογίας ανά φοιτητή ώστε να υπάρχει μια εξατομικευμένη εικόνα που να επιτρέπει και εξατομικευμένες παρεμβάσεις όταν αυτό κριθεί απαραίτητο.

δ) την καταλληλότητα των προσόντων του διδακτικού προσωπικού
Το Τμήμα ΜΧΠΠΑ διαθέτει 19 μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) με πλούσιο και διεθνώς αναγνωρισμένο ερευνητικό και διδακτικό έργο, τα οποία καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των διδακτικών αναγκών του Τμήματος. Το διδακτικό έργο των παραπάνω μελών ΔΕΠ συνεπικουρείται από τα 13 μέλη ΕΔΙΠ του Τμήματος. Επίσης, προσλαμβάνεται έκτακτο διδακτικό προσωπικό για την κάλυψη ενός μικρού αριθμού μαθημάτων. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται κάθε ακαδημαϊκό έτος μέσω ανοιχτής προκήρυξης με συγκεκριμένα, μετρήσιμα και δημοσιευμένα κριτήρια επιλογής τα οποία διασφαλίζουν την υψηλή ακαδημαϊκή ποιότητα. Η επιλογή γίνεται από επιτροπές μονίμων μελών ΔΕΠ του Τμήματος.

ε) την προώθηση της ποιότητας και της ποσότητας του ερευνητικού έργου των μελών της ακαδημαϊκής μονάδας
Για την υποβοήθηση του ερευνητικού έργου των διδασκόντων το Τμήμα διαθέτει:

  • σύγχρονες υποδομές οι οποίες περιγράφονται στην ενότητα 6.1 της παρούσας πρότασης
  • την παροχή υποστήριξης για την παρουσίαση εργασιών σε συνέδρια τόσο για τα μόνιμα μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ, τους υποψήφιους διδάκτορες, τους μεταπτυχιακούς φοιτητές όσο και για τους συμβασιούχους συναδέλφους.

στ) τους τρόπους σύνδεσης της διδασκαλίας με την έρευνα
Με δεδομένη την εφαρμοσμένη φύση του γνωστικού αντικειμένου του Τμήματος δίνεται σημαντική έμφαση στην έκθεση των φοιτητών σε ερευνητικά θέματα ώστε να καταρτιστούν καλύτερα και να προετοιμαστούν για την μετά την αποφοίτηση σταδιοδρομία τους. Η διαδικασία αυτή ξεκινά από τις εργασίες των μαθημάτων του προπτυχιακού προγράμματος και ολοκληρώνονται με την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας κατά το τελευταίο έτος σπουδών. Ο θεσμός της πρακτικής άσκησης φέρνει σε επαφή τους φοιτητές με τα προβλήματα των χώρων εργασίας και την έρευνα και άλλη δραστηριότητα που εκπονείται εκεί.
Οι ευκαιρίες για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές είναι περισσότερες καθώς εκτός από την εκτεταμένη διπλωματική εργασία, τους δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστούν σε ερευνητικά προγράμματα των διδασκόντων. Με τον τρόπο αυτό επεκτείνεται ο ορίζοντας των φοιτητών καθώς έρχονται σε επαφή με τα πραγματικά ερευνητικά προβλήματα του αντικειμένου τους.
Η πλήρης στελέχωση του Τμήματος με μέλη ΔΕΠ θα πολλαπλασιάσει τις ευκαιρίες για ερευνητική ενασχόληση των φοιτητών (προπτυχιακών και μεταπτυχιακών) και θα διευρύνει το φάσμα των ερεθισμάτων που θα δέχονται.

ζ) το επίπεδο ζήτησης των αποκτώμενων προσόντων των αποφοίτων στην αγορά εργασίας
Το τμήμα θεραπεύει γνωστικά αντικείμενα σε τεχνολογίες αιχμής και η κύρια φροντίδα είναι η διασφάλιση του απαραίτητου υποβάθρου ώστε να είναι σε θέση οι απόφοιτοί του να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε ανάγκη παρουσιαστεί στον επαγγελματικό στίβο. Οι βασικές τεχνικές προγραμματισμού εμπεδώνονται με μια απαιτητική σειρά εργαστηριακών μαθημάτων υποδομής και στη συνέχεια εφαρμόζονται σε πιο πολύπλοκα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζονται στα μαθήματα επιλογής. Στο σχεδιασμό του ΠΠΣ του Τμήματος λαμβάνονται υπόψη όχι μόνο οι ανάγκες για την ενσωμάτωση γνώσεων τεχνολογιών αιχμής, αλλά και οι ανάγκες της αγοράς, με συνεχείς διαδικασίες ανάδρασης και επεξεργασίας των νέων δεδομένων σε μια εξαιρετικά γρήγορα μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας (βλ. ενότητα 2 της παρούσας πρότασης).

η) την ποιότητα των υποστηρικτικών υπηρεσιών, όπως οι διοικητικές υπηρεσίες, οι βιβλιοθήκες και οι υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας
Οι υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας παρέχονται κεντρικά για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (http://uth.gr/students/student-welfare). Με την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους οργανώνεται η εβδομάδα υποδοχής των πρωτοετών φοιτητών κατά την οποία παρουσιάζεται το Τμήμα στους φοιτητές και οι παροχές του Π.Θ. προς αυτούς. Η εβδομάδα υποδοχής πρωτοετών περιλαμβάνει επίσης διαδραστικού χαρακτήρα γνωριμία όχι μόνο με την πόλη του Βόλου και τους πολιτιστικούς φορείς της, όπως π.χ. τα Μουσεία της, αλλά και με επίκαιρα προβλήματα χωρικού σχεδιασμού που την αφορούν. Τα τελευταία αποτελούν μια πρώτη γνωριμία των πρωτοετών φοιτητών με το ιδιαίτερου χαρακτήρα αντικείμενο του Τμήματος.
Σε επίπεδο Τμήματος, η Γραμματεία αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των φοιτητών (συγκέντρωση, προώθηση εγγράφων, έκδοση δικαιολογητικών). Σε σχέση με τις Ιδρυματικές υποδομές του Π.Θ., η Κεντρική Βιβλιοθήκη που έχει έδρα το Βόλο, περιλαμβάνει επαρκή αριθμό συγγραμμάτων που καλύπτουν εξειδικευμένα επιστημονικά πεδία που άπτονται του ενδιαφέροντος των φοιτητών και των διδασκόντων του Τμήματος. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες τεκμηρίωσης της Βιβλιοθήκης βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο και αξιοποιούνται αρκετά από τους φοιτητές.
Ιδιαίτερη μνεία απαιτείται αναφορικά με την λειτουργία ξεχωριστής μονάδας βιβλιοθήκης μέσα στο κτήριο του Τμήματος. Η μονάδα αυτή η οποία έχει οργανωθεί κατά τη διάρκεια των τριών δεκαετιών ιστορίας του Τμήματος οφείλει σημαντικό μέρος του διαθέσιμου υλικού της στις δωρεές που έγιναν από διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες, φίλους του Τμήματος.
Αντίστοιχες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τεκμηρίωσης με εκπαιδευτικό υλικό και αποθετήριο εργασιών (διπλωματικών, μεταπτυχιακών, διδακτορικών διατριβών και τεχνικών αναφορών) έχουν αναπτυχθεί και από το Τμήμα και έχουν καλή αποδοχή και αξιοποίηση από τους φοιτητές. Περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με τις υποδομές και υπηρεσίες που παρέχονται από το Τμήμα περιγράφονται στην Ενότητα 6 της παρούσας έκθεσης.

θ) τη διενέργεια της ετήσιας ανασκόπησης και εσωτερικής επιθεώρησης του συστήματος διασφάλισης ποιότητας του ΠΠΣ καθώς και τη συνεργασία της ΟΜΕΑ με τη ΜΟΔΙΠ του Ιδρύματος
Το τμήμα (Πρόεδρος, μέλη της ΟΜΕΑ, Γραμματέας) συμμετέχει ενεργά σε όλες τις εκδηλώσεις της ΜΟΔΙΠ του ιδρύματος, τόσο αναφορικά με θεσμικά όσο και με τεχνικά θέματα, εφαρμόζει τις οδηγίες της ΜΟΔΙΠ του Ιδρύματος και παρακολουθεί στενά τόσο τις ενέργειες της ΑΔΙΠ όσο και τις διάφορες διεθνείς πρακτικές και τα αποτελέσματα των αντίστοιχων φορέων.
Η ετήσια εσωτερική αξιολόγηση του Τμήματος διενεργείται σύμφωνα με τις οδηγίες της ΜΟΔΙΠ ακολουθώντας τις διαδικασίες ως προς την αξιολόγηση σε ιδρυματικό και εθνικό επίπεδο. Σε οποιαδήποτε Συνέλευση Τμήματος μπορούν, αν προκύψουν, να συζητηθούν θέματα που άπτονται της τακτικής διασφάλισης ποιότητας του ΠΠΣ όπως αυτή παρουσιάστηκε παραπάνω. Κάθε Απρίλιο, μαζί με την αναθεώρηση του ΠΠΣ του Τμήματος, εξετάζονται ανακεφαλαιωτικά και τα θέματα διασφάλισης ποιότητας ώστε να ευθυγραμμίζονται οι στόχοι και να μην υπάρχουν αποκλίσεις.
Αυτή η προσέγγιση βρίσκεται στη βάση του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υπαγορεύει τόσο την εσωτερική δομή και την οργάνωση του Ιδρύματος όσο και τη διαχείριση και τον έλεγχο όλης της λειτουργίας του.
Οι ανωτέρω κατευθύνσεις εξειδικεύονται για κάθε μία από τις βασικές διεργασίες του Ιδρύματος (διαγωνισμοί, υλοποίηση έργων, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, αξιολόγηση Διδασκόντων, παροχή εκπαιδευτικού έργου, κ.ά.), οι οποίες αξιολογούνται τακτικά, ώστε να ανταποκρίνονται στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται το Ίδρυμα, ενώ η επίτευξή τους αξιολογείται βάσει προκαθορισμένων δεικτών που ορίζονται από το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, αξιολογούνται για την επίτευξή τους στις εσωτερικές-εξωτερικές επιθεωρήσεις και τα αποτελέσματά τους αναφέρονται στην Ανασκόπηση της Διοίκησης.

Οι βασικές αρχές λοιπόν που διέπουν τη λειτουργία του Τμήματος ΜΧΠΠΑ και εξασφαλίζουν τη διασφάλιση ποιότητας είναι:

  • η προσφορά εκπαίδευσης σε επίπεδο ανώτατης εκπαίδευσης στα αντικείμενα που θεραπεύουν ο Χωρικός Σχεδιασμός και η Χωρική Ανάπτυξη
  • η αφοσίωση στην πρόοδο της επιστήμης και στη μετάδοση της γνώσης
  • η προάσπιση της ακαδημαϊκής ελευθερίας στη διδασκαλία και στην έρευνα
  • η προστασία της ελεύθερης έκφρασης και της διακίνησης των ιδεών
  • η ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των φοιτητών
  • η δημιουργία και συντήρηση των υποδομών που θα προάγουν την διδακτική και ερευνητική διαδικασία
  • η έμφαση σε αντικείμενα τα οποία έχουν αναγνωριστεί ως τεχνολογίες αιχμής ή/και με ιδιαίτερες προοπτικές επαγγελματικής σταδιοδρομίας
  • η προαγωγή της διεπιστημονικότητας
  • η προσήλωση σε αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης όλου του προσωπικού
  • η ενεργός συμμετοχή των διδασκόντων στις διοικητικές διαδικασίες του τμήματος
  • η στήριξη της εξωστρέφειας διδασκόντων, φοιτητών και διοικητικών
  • η αλληλεπίδραση με φορείς και την κοινωνία
  • η δημιουργία και συντήρηση δομών ανάδρασης (feedback) τόσο εσωτερικά (φοιτητές, προσωπικό) όσο και εξωτερικά (άλλα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού, επαγγελματικοί φορείς, αυτοδιοίκηση, δομές χρηματοδότησης, κεντρική διακυβέρνηση)
  • η κοινωνική λογοδοσία.

Η επιτυχία του Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας γίνεται φανερή από την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία των αποφοίτων του Τμήματος, την ακαδημαϊκή και ερευνητική δραστηριότητα των διδασκόντων καθώς και από τον βαθμό συμμετοχής τους στις διοικητικές δραστηριότητες του Τμήματος.
Η δέσμευση της Πολιτικής Διασφάλισης Ποιότητας του Τμήματος γνωστοποιείται στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας μέσω της ανάρτησής της, στον ιστότοπο του Τμήματος.

Πολιτική κατά του εκφοβισμού του ΤμΜΧΠΠΑ

Προσδιορισμός των αρνητικών συμπεριφορών

 Φαινόμενα αρνητικών συμπεριφορών εμφανίζονται όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και συχνά συνδέονται με εκφοβισμό, θυματοποίηση ή/και παρενόχληση. Ο εκφοβισμός είναι γενικά η πρόκληση ταραχής/φόβου εσκεμμένα και μεθοδευμένα και βάσει συγκεκριμένης αφορμής (χαρακτηριστικών που θεωρούνται αδυναμίες), στρεφόμενος κατά του αισθήματος ασφαλείας και αξιοπρέπειας του ατόμου. Συχνά δημιουργεί περιβάλλον εχθρικό, υποβαθμιστικό, ευτελιστικό ή προσβλητικό.

Η θυματοποίηση είναι μια κατάσταση, όπου προσάπτεται στο πρόσωπο-στόχο ένα χαρακτηριστικό που θεωρείται αδυναμία, ασχέτως αν αυτό το έχει πράγματι ή (προσποιείται ότι) το αντιλαμβάνεται απλώς ο εκφοβίζων προκειμένου να το καταστήσει θύμα εκφοβισμού.

Η παρενόχληση αποτελεί μια ενέργεια που προκαλεί αίσθημα μη άνεσης στο άτομο- στόχο και συνιστά μια φαινομενικώς ελαφρά μορφή εκφοβισμού, η οποία ωστόσο δεν αποκλείεται να προκαλεί σημαντική ταραχή. Στο χώρο του Πανεπιστημίου χρειάζεται ιδιαίτερη επιφυλακή για την αντιμετώπιση τέτοιων συμπεριφορών για πολλούς λόγους, καθώς είναι πιθανόν, για παράδειγμα, μια υπερτονισμένη ανταγωνιστικότητα ή/και επιθετικότητα ορισμένων ατόμων να έχει είτε φυσική είτε και ψυχολογική μορφή.

Βασικές αφορμές εκφοβισμού που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και προστασίας  είναι οι ακόλουθες:

  • Διαφορά ηλικίας (όταν για παράδειγμα κάποιος είναι πολύ μεγαλύτερος ή μικρότερος σε ηλικία, πχ 1ετής σε εργαστήριο τελειοφοίτων, ή πολύ προχωρημένης ηλικίας φοιτητής ανάμεσα σε συνηθισμένης ηλικίας φοιτητές, μπορεί να στοχοποιηθεί).
  • Αναπηρίες/ειδικές ανάγκες (φυσικές-διανοητικές-ψυχολογικές). Τυχόν ΑμΕΑ μπορούν να στοχοποιηθούν, ίσως με αθόρυβους τρόπους (λ.χ. με απομόνωση), που όμως σε αυτά τα άτομα μπορεί να επιφέρουν σοβαρές ψυχολογικές συνέπειες.
  • Έμφυλες διαφορές. Οι σεξουαλικές παρενοχλήσεις, συνήθως από άντρες προς γυναίκες (φοιτητές προς φοιτήτριες, αλλά και – ακόμη σοβαρότερα – από καθηγητές προς φοιτήτριες) είναι μια πιθανή μορφή εκφοβισμού. Αν και αθόρυβος (τις περισσότερες φορές), αυτός ο εκφοβισμός μπορεί να έχει σοβαρές επιπλοκές που μπορούν να φτάσουν σε πειθαρχικές ή ποινικές ευθύνες.
  • Έμφυλες παρεκκλίσεις. Κυρίως εμφανίζονται σε περιπτώσεις όπου άντρες φοιτητές χαρακτηρίζονται από μειωμένη αρρενωπότητα (λ.χ. ομοφυλόφιλη τάση).
  • Εμφανισιακές παρεκκλίσεις. Για παράδειγμα, πολύ κοντά άτομα ή πολύ ψηλά ή παχύσαρκα άτομα στοχοποιούνται.
  • Φυλετικές και/ή κοινωνικές- πολιτισμικές διαφορές. Άτομα με καταγωγή από ξένες χώρες (πολύ συχνά από οικογένειες προσφύγων ή οικονομικών μεταναστών) μπορεί να γίνουν στόχος τέτοιων συμπεριφορών.
  • Εγκυμοσύνη-μητρότητα. Φοιτήτριες έγκυες ή με παιδιά (και αντίστοιχες οικογενειακές υποχρεώσεις) μπορεί να τύχουν από συμφοιτητές/τριές τους ή και προσωπικό κάθε άλλο παρά κατανόησης, ή ακόμη και απομόνωσης ή αρνητικών σχολιασμών για την τυχόν χαμηλότερη απόδοσή τους ή τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
  • Έγγαμος βίος/επίσημη συμβίωση. Το ίδιο ισχύει για έγγαμους φοιτητές/τριες, οι οποίοι εμφανίζουν ιδιαίτερες ανάγκες και δυσκολίες λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων.
  • Συμμετοχή σε ιδιαίτερα αστικά δρώμενα. Σε περίπτωση που κάποιος είναι μέλος σε ιδιαίτερα σύνολα (π.χ. κόμματα, θρησκευτικού χαρακτήρα οργανώσεις, κυνηγετικούς συλλόγους κτλ.) που χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερο αξιακό και ιδεολογικό σύστημα μπορεί να στοχοποιηθεί.

Στρατηγικό πλαίσιο και θεσμική υποδομή κατά των αρνητικών συμπεριφορών

 Το γενικότερο πλαίσιο που ακολουθείται για την αντιμετώπιση των διαφόρων μορφών εκφοβισμού είναι κατάλληλη ανάπτυξη πνεύματος πρόληψης και άμεσης καταστολής των φαινομένων αυτών στο προσωπικό. Όλοι οι εργαζόμενοι (μέλη ΔΕΠ, μέλη ΕΔΙΠ, μέλη ΕΕΠ, διοικητικό προσωπικό κτλ.) έχουν καθήκον κατ’ αρχήν να προσέχουν τη συμπεριφορά τους τόσο μεταξύ τους όσο και απέναντι στους φοιτητές/τριες και να αναφέρουν ο,τιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί εκφοβισμός μεταξύ φοιτητών στα αρμόδια όργανα (Διοίκηση Τμήματος ή/και Διεύθυνση Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του Ιδρύματος).

Από θεσμική άποψη, εξυπακούεται ότι έχουν συνεχώς εφαρμογή  οι  σχετικές διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, του Ποινικού Κώδικα, του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας καθώς και του Αστικού Κώδικα. Υπάρχει επίσης Επιτροπή Φοιτητικών Θεμάτων του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης καθώς και σύμβουλος- καθηγητής για κάθε φοιτητή/τρια που, μεταξύ άλλων, έχουν το καθήκον της ανίχνευσης ιδιαίτερων αναγκών και προβλημάτων των φοιτητών, στα οποία περιλαμβάνεται και ο εκφοβισμός. Ο εκάστοτε διδάσκων που είναι υπεύθυνος του κάθε μαθήματος έχει επίσης καθήκον να επέμβει άμεσα σε περίπτωση εκφοβισμού μεταξύ φοιτητών ή/και άλλων εμπλεκόμενων ατόμων.

Διαδικαστικά, κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να υποβάλλει έγγραφη αναφορά σε περίπτωση που υποστεί εκφοβισμό, όπου θα αναφέρεται το περιστατικό, ο χρόνος και ο τόπος τέλεσής του, και τυχόν μάρτυρες ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία. Βάσει τέτοιας έγγραφης αναφοράς-καταγγελίας από τον παθόντα δύναται να κινηθεί περαιτέρω διαδικασία έρευνας και αντιμετώπισης του θέματος. Βασικές διαδικασίες διερεύνησης περιστατικών εκφοβισμού είναι:

α) η ακρόαση,

β) οι έγγραφες αναφορές και

γ) η ιεραρχική παρέμβαση (από το αμέσως ανώτερο κλιμάκιο, του οποίου μέλος δεν εμπλέκεται στο περιστατικό με οιονδήποτε τρόπο).

Οργανωτική κουλτούρα και τακτικές αντιμετώπισης

 Προκειμένου να διαφυλαχθεί η αφοσίωση των φοιτητών και του προσωπικού (έμμεσα ή άμεσα) στην γενικότερη έννοια της ποιότητας (η οποία περιλαμβάνει την ριζική εξαφάνιση φαινομένων εκφοβισμού και ανάρμοστης συμπεριφοράς), το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης προστατεύει τις παρακάτω κεντρικές αξίες:

  • δικαιώματα και αξιοπρέπεια κάθε φοιτητή
  • καλλιέργεια αμοιβαίας εμπιστοσύνης και πνεύματος συνεργασίας μεταξύ όλων
  • ακαδημαϊκή ελευθερία έκφρασης απόψεων
  • υποστήριξη της διαφορετικότητας
  • ποιότητα ακαδημαϊκού περιβάλλοντος που θα εναρμονίζει την επιστήμη με την κοινωνική συμπεριφορά
  • προαγωγή του επαγγελματισμού, της υπευθυνότητας και της ποιότητας σχέσεων μεταξύ προσωπικού, μεταξύ φοιτητών και μεταξύ προσωπικού και φοιτητών
  • ακεραιότητα και    διαφάνεια    στη    λήψη    αποφάσεων   και    στην    εφαρμογή διαδικασιών
  • σύνεση και νομιμοφροσύνη
  • ισότητα ευκαιριών και αξιοκρατία
  • κοινωνικοποίηση
  • καλλιέργεια ατομικής υπευθυνότητας αλλά και συλλογικού πνεύματος
  • ευγενής άμιλλα.

Οι τακτικές που ακολουθούνται για τους παραπάνω γενικούς σκοπούς και αξίες είναι οι ακόλουθες:

  • ιδιαίτερη προσοχή σε θύτες και θύματα εκφοβισμού
  • ειδική και συστηματική επιστημονική έρευνα σε θέματα εκφοβισμού
  • συνεχής ενημέρωση όλων για τους νόμους και κανονισμούς (δικαιώματα και υποχρεώσεις)
  • ελευθερία λόγου και ενθάρρυνση στοχευμένων ακροάσεων και έγγραφων αναφορών σε επιτροπή φοιτητικών θεμάτων και σύμβουλο-καθηγητή
  • ανίχνευση και κατανόηση αναγκών πριν από  κάθε  κρίση/  αξιολόγηση  ή  απόφαση
  • διαφύλαξη ησυχίας και σεβασμού στις διαλέξεις
  • τήρηση συνέπειας σε προθεσμίες και ωράρια εργασίας και διαλέξεων (τόσο από το προσωπικό όσο και από τους φοιτητές)
  • αβρότητα επικοινωνίας/ αποθάρρυνση λεκτικής επιθετικότητας
  • υποστήριξη φοιτητών    στον    τρέχοντα    αλλά   μελλοντικό   τους    επιστημονικό επαγγελματικό προσανατολισμό και αποκατάσταση
  • προστασία προσωπικών δεδομένων
  • σεβασμός υπόληψης και προσωπικότητας
  • συστηματική έμφαση στην επιστημονική αριστεία
  • παροχή επιστημονικών, επαγγελματικών, πνευματικών και ευρύτερων ερεθισμάτων στους φοιτητές
  • διαφύλαξη επαγγελματικού απορρήτου
  • ενημέρωση προσωπικού και φοιτητών για θέματα εκφοβισμού
  • διατήρηση βέλτιστων υποδομών και συνεχής υιοθέτηση νέων τεχνολογιών καθώς και διασφάλιση πρόσβασης σε αυτές
  • συστηματική αξιολόγηση της απόδοσης και  γενικότερης  παρουσίας  των φοιτητών, μελών ΔΕΠ, μελών ΕΔΙΠ και λοιπού προσωπικού και ανατροφοδότησή τους
  • εκπροσώπηση και συμμετοχικότητα φοιτητών στη λήψη αποφάσεων
  • επεξεργασία και αξιοποίηση ατομικής και συλλογικής εμπειρίας σε θέματα συμπεριφοράς, σχέσεων και σε ακαδημαϊκά θέματα.

Σημεία μελλοντικού σχεδιασμού

 Τα φαινόμενα εκφοβισμού ή/και παρενόχλησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι, τουλάχιστον κατά μια άποψη, δυσκολότερο να αντιμετωπιστούν απ’ ό,τι στο σχολείο, λόγω του ότι οι φοιτητές είναι κατά το νόμο ενήλικοι και η δυνατότητα (όπως και η αρμοδιότητα) παιδαγωγικής παρέμβασης του προσωπικού είναι πιο περιορισμένη. Επίσης, πολύ συχνά οι πρακτικές εκφοβισμού είναι ιδιαίτερα αθόρυβες (π.χ. η απομόνωση, η συστηματική αποκαρδίωση ατόμων κτλ.) και επομένως ο εντοπισμός και η συνειδητοποίησή τους είναι δυσκολότερο να επιτευχθούν, παρόλο που οι επιπτώσεις και οι επιπλοκές τους μπορεί να εξακολουθούν να είναι σοβαρές. Επίσης, το τι είναι πράγματι «εκφοβισμός» κατά περίσταση και ποια είναι τα «ανεκτά» όρια και το κατά νόμο προβλεπόμενο βάθος και τρόπος παρέμβασης χρήζει συζήτησης.

Συνεπώς, η πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων χρειάζεται συνεχή επαγρύπνηση. Ειδικοί κανονισμοί (που θα βασίζονται και στα ευρήματα σχετικών ερευνών) και θα προβλέπουν πρότυπα συμπεριφοράς, λεπτομερείς περιορισμούς και διαδικασίες αντιμετώπισης και έννομες συνέπειες χρειάζεται να θεσπισθούν (διοικητικά αλλά και νομοθετικά). Τέλος, καταβάλλεται προσπάθεια ενημέρωσης των φοιτητών/τριών ή/και του προσωπικού μέσω ημερίδων και σεμιναρίων ώστε να ευαισθητοποιούνται όλοι και να θυμούνται τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους και να καλλιεργείται σε όλους κοινό πνεύμα πρόληψης και καταπολέμησης των φαινομένων εκφοβισμού.

Εσωτερική αξιολόγηση

Η συστηματική απογραφή και αποτύπωση του έργου που επιτελεί κάθε Ακαδημαϊκή Μονάδα είναι το πρώτο βήμα της διαδικασίας για τη διασφάλιση της ποιότητας και αποτελεί το περιεχόμενο της Ετήσιας Εσωτερικής Έκθεσης, που συντάσσεται στη διάρκεια κάθε ακαδημαϊκού έτους.

Στα βασικά της σημεία η Ετήσια Εσωτερική Έκθεση αναφέρεται στα στοιχεία εκείνα που αποτυπώνουν τη λειτουργία της Μονάδας και αποτελεί συγκεντρωτική/περιληπτική παρουσίαση των στοιχείων τεκμηρίωσης που αποτελεί τον πρώτο κρίκο για την διαδικασία αξιολόγησης για όλα τα τριτοβάθμια ακαδημαϊκά τμήματα.

Εξωτερική αξιολόγηση

Η Αρχή Διασφάλισης & Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση [ΑΔΙΠ] μας απέστειλε το τελικό κείμενο της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματός μας (Φεβρουάριος 2014).

Το Τμήμα

  • Φυσιογνωμία
    • Το Τμήμα και ο χώρος του
    • Διοικητική δομή
    • Σχέσεις με την Κοινωνία και τον Ευρύτερο Ακαδημαϊκό Χώρο
  • Διασφάλιση Ποιότητας | Αξιολόγηση
  • Επαγγελματική Κατοχύρωση
    • Απόφοιτοι
  • Κτηριακές εγκαταστάσεις

Σχετικά αρχεία

Πολιτικές

  • ΠΜΣ-ΕΓΠ, Πολιτική ποιότητας
  • ΠΜΣ-ΕΧΠ, Πολιτική ποιότητας
  • Πολιτική αντιμετώπισης θεμάτων εκφοβισμού και παρενόχλησης – ΤμΜΧΠΠΑ
  • Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας – ΠΠΣ ΤμΜΧΠΠΑ
  • Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας – ΠΘ

Αξιολογήσεις

  • Έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης – ΤΜΧΠΠΑ 2014
  • Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης – ΤΜΧΠΠΑ 2008-9
  • Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης – ΤΜΧΠΠΑ 2011-12
  • Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης – ΤΜΧΠΠΑ 2012-13
  • Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης – ΤΜΧΠΠΑ 2015-16

Πληροφορίες


Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος

24210 74452-55

24210 74380

g-prd@prd.uth.gr

Νέα

  • Σπουδές
  • Εκδηλώσεις
  • Ακαδημαϊκά Νέα
  • Ανακοινώσεις Προγραμμάτων Σπουδών

Χρήσιμα

  • Ακαδ. ημερολόγιο Προπτυχιακού ΠΣ
  • Ακαδ. ημερολόγιο Μεταπτυχιακών ΠΣ
  • Ωρολ. πρόγραμμα Προπτυχιακού ΠΣ
  • Ωρολ. πρόγραμμα Μεταπτυχιακών ΠΣ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Τα νέα της Χωροταξίας (Newsletter)
  • Σειρά ερευνητικών εργασιών
  • Περιοδικό αειχώρος
  • ΣΕΜΠΧΠΑ
© Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης | Πολυτεχνική Σχολή | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Αρχική
  • Το Τμήμα
    • Φυσιογνωμία
      • Το Τμήμα και ο χώρος του
      • Διοικητική δομή
      • Σχέσεις του Τμήματος
    • Διασφάλιση Ποιότητας – Αξιολόγηση
    • Επαγγελματική Κατοχύρωση
      • Γνώμες Αποφοίτων
    • Κτηριακές εγκαταστάσεις
  • Σπουδές
    • Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
      • Παρουσίαση
      • Μαθήματα
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Διεθνής Κινητικότητα (erasmus)
      • Πρακτική Άσκηση
      • Aπόκτηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Eπάρκειας
    • Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
      • ΠΜΣ-Αστικές Αναπλάσεις, Αστική Ανάπτυξη και Αγορά Ακινήτων (ΠΜΣ-6Α)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • ΠΜΣ-Εφαρμοσμένη Γεωπληροφορική [ΠΜΣ-ΕΓΠ]]
        • Παρουσίαση
      • ΠΜΣ-Εφαρμοσμένη Χωροταξία-Πολεοδομία [ΠΜΣ-ΕΧΠ]
        • Παρουσίαση
      • ΔΠΜΣ-Βιώσιμη Διαχείριση Περιβαλλοντικών Αλλαγών και Κυκλική Οικονομία [ΔΠΜΣ-ΒιΔιΠΑΚΟ]
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • ΔΠΜΣ – Διαχείριση Έργων, Συγκοινωνιακός & Χωρικός Σχεδιασμός (ΔΠΜΣ-ΔΙΕΡΓ)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • ΔΠΜΣ-Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα (ΔΠΜΣ-ΣΔΑ)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
      • ΔΠΜΣ – Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού & Πολιτισμού (ΔΠΜΣ-ΣΑΤΠ)
        • Παρουσίαση
        • Μαθήματα
        • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Παλαιότερα Πρόγραμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών..
    • Διδακτορικές σπουδές
      • Παρουσίαση
    • Μεταδιδακτορική Έρευνα
      • Παρουσίαση
    • Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης
      • Πρόγραμμα κατάρτισης “Επιχειρηματικό Σχέδιο” (Business Plan)
      • Πρόγραμμα κατάρτισης “Χειρισμός UAVs, Επεξεργασία & Φωτοερμηνεία ψηφιακών εικόνων από λήψεις UAVs” (Drone Pro)
  • Έρευνα
    • Εργαστήρια
      • Αγροτικού Χώρου
      • Αναπτυξιακής Πολιτικής
      • Αξιολόγησης Πολιτικών και Προγραμμάτων Ανάπτυξης
      • Γεωγραφικών Ερευνών και Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού [GREENPLAN]
      • Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων [ΕΔΚΑ]
      • Εφαρμογών Πληροφορικής στο Σχεδιασμό του Χώρου
      • Μορφολογίας Αστικού Χώρου
      • Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού [ΕΠεΧΣ]
      • Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας και Πολιτικής [ΕΤουΣΕΠ]
      • Υποδομών, Τεχνολογικής Πολιτικής και Ανάπτυξης [ΕΥΤεΠοΑ]
      • Χωρικής Ανάλυσης, Γεωγρ. Πληροφοριακών Συστημάτων και Θεματικής Χαρτογραφίας [ΕΓΕΩΠΛΗ]
      • Χωροταξικού και Πολεοδομικού Σχεδιασμού [ΕΧ&ΠΣ)
    • Ερευνητικά Κέντρα
      • Πληροφοριακών Συστημάτων [ΚεΠΣ]
      • Ανάπτυξης Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης [ΚΑΝΑΕ]
    • Εκδόσεις
      • Τα νέα της Χωροταξίας (Newsletter)
      • Σειρά ερευνητικών εργασιών
      • Πρακτικά συνεδρίων ΤμΜΧΠΠΑ
      • Επιστημονικό περιοδικό “Αειχώρος”
      • Αποθετήριο διπλωματικών εργασίων
  • Προσωπικό
    • Μέλη ΔΕΠ
    • Ερευνητικό και Τεχνικό Προσωπικό
    • Εξωτερικοί Διδάσκοντες
    • Εντεταλμένοι Διδασκαλίας
    • Διοικητικό Προσωπικό
  • Ανακοινώσεις
    • Γραμματεία/Διοικητικά
      • Φοιτητική πρόνοια
    • Προγράμματα Σπουδών
      • Ανακοινώσεις Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ)
        • Πρωτοετείς
      • Ανακοινώσεις Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)
        • Προκηρύξεις Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών
      • Ανακοινώσεις Διδακτορικών/Μεταδιδακτορικών Σπουδών
        • Προκηρύξεις Διδακτορικών Σπουδών
        • Προκηρύξεις Μετά-διδακτορικής έρευνας
      • Προγράμματα Κατάρτισης (δια βίου)
        • Προκηρύξεις Προγραμμάτων Kατάρτισης
    • Εκδηλώσεις
    • Ακαδημαϊκά Νέα
    • Προκηρύξεις θέσεων εργασίας
  • Υποστήριξη
    • Πρακτικές Πληροφορίες ΠΘ
    • Γραμματεία-Εξυπηρέτηση κοινού
      • Πρωτοετείς
    • Κατάλογος υπηρεσιών
      • Κέντρο Πληροφοριακών Συστημάτων-ΚεΠΣ (ΤΜΧΠΠΑ-ΠΘ)
      • Αναγνωστήριο (ΤΜΧΠΠΑ-ΠΘ)
      • Επιλεγμένες ηλ. υπηρεσίες
        • Ηλεκτρονική Γραμματεία [έκδοση Unitron]
        • Διαχείριση αιθουσών (ΤμΜΧΠΠΑ-ΠΘ)
    • Διεθνής Κινητικότητα (erasmus)
    • Πρακτική Άσκηση
    • Αρχεία (έντυπα)
    • login
  • Επικοινωνία
  • elΕλληνικα
ΤμΜΧΠΠΑ-ΠΘ