Γενικοί στόχοι – Γενικά μαθησιακά αποτελέσματα
Οι γενικοί στόχοι είναι πολλαπλοί: Αφ’ ενός η εκπαίδευση των φοιτητών στις βασικές έννοιες/αρχές της επιστήμης της Γεωδαισίας, και αφ’ ετέρου στην απόκτηση πρακτικών γνώσεων (μέσω εργαστηριακών ασκήσεων) ώστε να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες για την σύγχρονη εφαρμογή του επιστημονικού αντικειμένου. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται οι τρέχουσες τεχνολογίες και μελλοντικές τάσεις, ώστε ο φοιτητής να είναι ενήμερος για τις σύγχρονές εφαρμογές. Έμμεσος στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει την μεθοδολογική ικανότητα εύρεσης νέας γνώσης στο αντικείμενο.
Γνώσεις
– Περιγράφει και να αναλύει τα προβλήματα της Τοπογραφίας.
– Γνωρίζει τις μεθόδους μετρήσεων και τα όργανα που θα χρειαστεί για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος.
– Γνωρίζει τις μεθόδους υπολογισμού που θα χρειαστεί για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος.
– Γνωρίζει τις μεθόδους σχεδίασης Τοπογραφικών Διαγραμμάτων.
– Συνθέτει μεθόδους μετρήσεων και όργανα για την επίλυση προβλημάτων.
– Μπορεί να αναπτύξει κριτική σκέψη και υπεύθυνη επιστημονική και επαγγελματική συμπεριφορά.
Δεξιότητες
– Κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων (όσες πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια των διαλέξεων) οι φοιτητές καλούνται να διερευνήσουν τρόπους και μεθοδολογίες επίλυσης των ασκήσεων.
– Παράλληλα οι ασκήσεις/εργασίες που έχουν να υλοποιήσουν κατ’ οίκον. Είναι κατά τέτοιο τρόπο δομημένες ώστε να ενθαρρύνεται η κριτική σκέψη και ικανότητα.
Ικανότητες
– Εμπεριστατωμένη γνώση και κριτική κατανόηση της θεωρίας και των αρχών της χρήσης νέων τεχνολογιών στην τοπογραφία.
– Γνώση και δεξιότητες στην αποτύπωση περιοχών.
– Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
– Ομαδική εργασία.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
Το περιεχόμενο του μαθήματος είναι σχεδιασμένο ώστε ο εκπαιδευόμενος να εμπλουτίσει τις βασικές έννοιες της επιστήμης της Γεωδαισίας που διδάχθηκε στο μάθημα Τοπογραφία-Γεωδαισία. Παρουσιάζονται αναλυτικά προβλήματα όπως η επίλυση ανοιχτώ και κλειστών οδεύσεων, μέθοδοι αποτύπωσης, υλοποίηση μηκοτομών κ.ά. Πραγματοποιείται μια μεγάλη εξαμηνιαία άσκηση για την καλύτερη κατανόηση του επιστημονικού αντικειμένου. Το μάθημα αποτελείται από τις ακόλουθες διαλέξεις:
1. Εισαγωγή/Ελλειψοειδή αναφοράς/Χαρτογραφικές προβολές
2. Εισαγωγή στις Αποτυπώσεις
3. Ίδρυση και Πύκνωση Δικτύων Ι (Οπισθοτομία)
4. Ίδρυση και Πύκνωση Δικτύων ΙΙ (Οδεύσεις)
5. Ίδρυση και Πύκνωση Δικτύων ΙΙΙ
6. Ταχυμετρία
7. Σύνταξη Τοπογραφικών Διαγραμμάτων
8. Χαράξεις
9. Κτηματολόγιο και τεχνικά έργα
10. Ψηφιακά μοντέλα εδάφους
11. Εφαρμογή Γεωμετρικής χωροστάθμησης
12. Σύγχρονες εξελίξεις της γεωδαισίας/Δορυφορικός Εντοπισμός
13. Εξέταση εργαστηρίου
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
Εργασία Εξαμήνου | 100% |
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα στους φοιτητές από την ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος και ανακοινώνονται κατ΄επανάληψη τόσο στις διαλέξεις της θεωρίας, όσο και στα εργαστηριακά μαθήματα. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές ενημερώνονται για τη βαθμολογία των εργαστηριακών ασκήσεων μέσω της πλατφόρμας e-class και για την καταχώριση της τελικής βαθμολογίας χρησιμοποιείται το Συστήμα Υποβοήθησης Διδασκαλίας (ClassWeb).
Η διαφάνεια στην αξιολόγηση εξασφαλίζεται με τους παρακάτω τρόπους:
α) Οι φοιτητές είναι ενήμεροι του τρόπου αξιολόγησης και βαθμολόγησης από την πρώτη εβδομάδα του εξαμήνου
β) Για κάθε εργαστηριακή άσκηση που παραδίδουν, ενημερώνονται για βαθμολογία/τυχόν λάθη και κατά περίπτωση είναι δυνατόν να επανα-υποβάλλουν διορθωμένη εργασία (εμπρόθεσμα)
γ) Τέλος, όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των γραπτών εξετάσεων, οι φοιτητές έχουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα (ενημερώνονται μέσω ανακοίνωσης) να αμφισβητήσουν τον βαθμό και να γίνει επαναξιολόγηση.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr