Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις έννοιες, τις παραδοχές και τα επίδικα της χωρικής διακυβέρνησης καθώς και των διαφορετικών πρακτικών που εφαρμόζονται σε τοπικό περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Εξετάζεται η εξέλιξη των διαφορετικών θεσμών χωρικής διακυβέρνησης στο πλαίσιο της ανάπτυξης και λειτουργίας των σύγχρονων εθνικών κρατών, και επιχειρείται η συσχέτισή τους με εφαρμοζόμενες επιμέρους πολιτικές χωρικού σχεδιασμού.
Πως εξειδικεύονται στις παρακάτω κατηγορίες
Πιο συγκεκριμένα οι φοιτητές αποκτούν τις εξής γνώσεις :
Με βάση τις παραπάνω γνώσεις οι φοιτητές αποκτούν τις εξής δεξιότητες :
Αυτές οι δεξιότητες τους επιτρέπουν να αποκτήσουν την ικανότητα:
Τέλος, η ομαδική εργασία εκπονείται σε διεπιστημονικό περιβάλλον, όπου οι φοιτητές εφαρμόζουν απαραίτητες γνώσεις και τεχνικές, εμπεδώνοντας την ικανότητα διάκρισης και ερμηνείας των προβλημάτων που συναντούν, προτάσεων και σχεδιασμού δράσεων. Οι φοιτητές αποκτούν εμπειρία της χωρικής διακυβέρνησης στην πράξη, με παρακολούθηση εργασιών δημοτικού ή/και περιφερειακού συμβουλίου και των σχετικών επιτροπών δήμου και περιφέρειας.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
Η αξιολόγηση των τοπικών κοινωνικών φορέων και εταίρων, μέσω της διάγνωσης, η προετοιμασία διαβουλεύσεων και οι προτάσεις για τους στόχους και τις δράσεις της τοπικής διακυβέρνησης, συμβάλλοντας στη λήψη αποφάσεων.
Η ικανότητα εκπόνησης ομαδικών εργασιών με τις οποίες εξασκούνται στη διαχείριση και σύνθεση πληροφοριών από πολλαπλές πηγές και με διεπιστημονικό τρόπο καθώς και στο συντονισμό πολυεταιρικών σχημάτων
Η γενική ικανότητα σχεδιασμού συμμετοχικών διαδικασιών χωρικού σχεδιασμού με βάση τις ιδιαιτερότητες, δυνατότητες, το θεσμικό πλαίσιο, και τους δυνητικούς πόρους των συμμετεχόντων φορέων και εταίρων. Η ικανότητα αυτή στηρίζεται στην απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων για την κοινωνική ταυτότητα του χώρου και την εφαρμογή ολοκληρωμένης μεθοδολογίας με ενσωμάτωση ειδικών τεχνικών και εξειδικευμένων εργαλείων.
Προτεινόμενοι Τίτλοι Διαλέξεων, ή δραστηριότητας in situ (π.χ. άσκηση ή διόρθωση ή επιτόπου εργασία, ή συνδυασμός)
Κριτήρια αξιολόγησης | Προσδιορισμός βαρύτητας |
εξετάσεις | 50% |
εργασία | 30% |
Προφορική παρουσίαση εργασίας | 20% |
Η υποχρεωτική συλλογική εργασία με την οργάνωση μικρών ομάδων των 4-6 ατόμων, η δόμηση της εργασίας με βάση διαδοχικά θέματα όπως αυτά προκύπτουν μετά από κάθε διάλεξη, η ατομική προφορική παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εργασίας και η τελική γραπτή εξέταση πιστοποιούν την κατανόηση των βασικών εννοιών και μεθόδων του μαθήματος εκ μέρους των φοιτητών/φοιτητριών.
Η συλλογική εργασία και η ατομική προφορική της παρουσίαση πιστοποιούν την ικανότητα των φοιτητών / φοιτητριών να εφαρμόζουν τις μεθόδους, να ερμηνεύουν συγκεκριμένα αποτελέσματα και να ασκούν κριτική σκέψη.
Το περίγραμμα του μαθήματος αναφέρει τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών/φοιτητριών και βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του μαθήματος καθώς και στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Βασικά κριτήρια είναι: κατανόηση των βασικών εννοιών του μαθήματος, σύνδεση των αποτελεσμάτων της εργασίας με την εφαρμογή των διδακτέων μεθόδων και εργαλείων, χρήση σχετικής βιβλιογραφίας στην εργασία.
Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει διάσταση απόψεων αναφορικά με τη βαθμολόγηση, οι φοιτητές / φοιτήτριες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αναβαθμολόγηση από τη ΓΣ του Τμήματος.
Πεδίον ΄Άρεως, 383 34, Βόλος
24210 74452-55
24210 74380
g-prd@prd.uth.gr